מחלקת שימור מבנים

באר שבע בירת הנגב משופעת באתרים לשימור, כעיר היסטורית מצויות בתוכה קטגוריות שונות של שימור, החל מהעיר העתיקה וסביבותיה שהוכרזה כראויה לשימור כבר על פי תמ”א 35, ודרך מבנים, שכונות ומרקמים לשימור שנבנו ברחבי העיר כולה (ומחוץ לעיר העתיקה) ומוכרזים בתכניות שונות ו/או בנספח השימור של תכנית המתאר באר שבע 2030.
מחלקת שימור תפקידה לקדם את נושאי השימור בעיר בכללותה ובפרט בעיר העתיקה.

לצפייה בהחלטת ועדה לשימור אתרים מתאריך 25/7/24 להתייחסות הציבור, לחצו כאן

תחומי אחריות של המחלקה:
  • קידום סקרים ומחקר בנושאי השימור בעיר
  • מתן מידע כללי ורוחבי על מבנים היסטוריים ומבנים לשימור בעיר
  • בדיקת תיקי תיעוד שמוגשים למחלקה
  • בדיקת נספחי שימור לתוכניות מפורטות למתחמים ו/או מסמכי מדיניות
  • התייחסות בנושאי השימור לתוכניות מפורטות נקודתיות, תיקי מידע תכנוני, היתרים, תיקי פיקוח, רישיון עסק, מבנים מסוכנים
  • ליווי תכנית לשימור ופיתוח העיר העתיקה
  • ליווי תושבים ויוזמות

 

הנכם בעלי מבנים שהוגדרו לשימור בעיר העתיקה?

שימו לב!

כחלק משדרוג ושיפור מחלקת שימור מבנים ואתרים, החלנו בפיילוט המאפשר שיפוץ מבנים שהוכרזו לשימור ללא היתר.
לפרטים נוספים אנא פנו במייל ל [email protected].

רוצים להגיש בקשה במסגרת הפיילוט? לחצו כאן

שימור בתהליכי רישוי
מסמכי מדיניות בנושא שימור
תיקי תיעוד וסקרים
תמונות וחומרים היסטוריים
עקרונות שימור לפי שכונות
בקשה מקוונת לפתיחת תיק שימור
פניה מקוונת למחלקה
Storymaps מנהל התכנון

הכירו את הצוות:

שם

תפקידטלפוןכתובת

דוא"ל

אורטל קמחי

מנהלת מחלקה

08-6840600

בניין העירייה

[email protected]

רויטל אוקניןמזכירת המחלקה08-6840600בניין העירייה

[email protected]

לביא גוטקינד

רפרנט שימור

08-6840600

בניין העירייה

[email protected]

בתאל רובינזון

רפרנטית שימור

08-6840600

בניין העירייה

[email protected]

פרטי התקשרות עם המחלקה:

כתובת

טלפוןשעות קבלת קהלשעות מענה טלפוני

בניין העירייה

08-6840600

קבלת קהל מקוונת/תור טלפוני:

ימי ראשון בין השעות 09:00 עד 13:00

באמצעות יישומון MY VISIT

קבלת קהל פרונטלית:

שלישי בין השעות 16:30 עד 18:30,

ימי חמישי בין השעות 09:00 עד 13:00

באמצעות יישומון MY VISIT

מנהל הנדסה מפעיל לשירותכם מוקד שירות טלפוני במספר 08-6840600 בימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00 עד 13:00.

נציגי המוקד ישמחו לעמוד לשירותכם ולסייע בכל נושא. במידת הצורך, פנייתכם תועבר לגורם המקצועי הרלוונטי במינהל, תיאום ציפיות לחזרה, שני ימי עבודה.